Result

101%
Stigning i omsætning i Q4
61%
Reducering af CAC
83%
Øget antal konverteringer
The Challenge
Natures Collection & AdToCart indgik samarbejde i September 2023. På det tidspunkt var Natures Collection aktiv i følgende land: Danmark, Sverige, Tyskland, Østrig & Schweiz. Q4 lå lige rundt om hjørnet & der var en masse der skulle forberedes til – vigtigt kvartal for Natures Collection.


Daniel Skovbakke
Medejer, Natures Collection A/S
Hvad vi gjorde
Q4 (September + Q4 2023)
Med vindende marketing strategier formået vi at slå omsætningrekord på samtlige markeder. Læs nedenunder, hvad vi gjorde for at opnå de resultater.
Google Ads
- Optimeret produktfeed ud fra vores søgeordsanalyse & Googles "best practises"
- Aktiveret højt-konverterende annoncer på Google search
- Opsat server side tracking & optimeret eksisterende pixel set-up.
- Udarbejdet custom billede design til shoppingnetværket for at kunne differentiere sig konkurrencepræget marked.
- Implementeret Google Comparison Shopping Service (CSS) partner.
- Opsatte enhanced conversions
- Velorganiseret kampagne set-up, som effektiverer "Smart bidding"
- Udarbejdelse af negativ keyword liste for at minimere spild
- Implementeres lebelizer script til at segmentere produkter
- Implementeret "seasonality bid adjustments" under Black week/friday
Meta Ads / Content
- Implementeret ny funnel-strategi med mere fokus på eksisterende & nye kunder
- Defineret nye kunder, engagerede kunder & eksisterende kunder
- Udarbejde højt-konverterende content, som resonerede med udarbejdet kunde profil
- Aggressiv budgetskalering
- Opsatte API for konveringer
- Advantage+ Dynamiske katalog annoncer
- Advantage+ Dynamiske katalog annoncer
- Design udkast til katalog annoncer
- Udarbejde af annoncetekster, som resonere med udarbejdet kunde profil
Email marketing
- Implementeret højt konverterende flows
- Nyt design udkast til nyhedsbrev
- Opbygning af automations
- Aggressiv kampagnestrategi med maksimal nyhedsbrev udsendelse
- Nyt design af pop-up & teaser - flere leads
CRO
- Implementering af Social Proof
- Produkt USP fremhævelse
- A/B splittest baseret på Data
- Leveringstid estimat section tilføjet
Generelt
Med ovenstående tiltag har vi sammen gjort hvert marked stærkere & samtidig udvidet til både Norge, Holland, UK & USA.
